reklama

Medovníky, punč a mama

Sladká vôňa medovníkov sa niesla kuchyňou. Mama práve vykrajovala ďalšiu dávku, keď som sa k nej pridala. V rádiu hrali čosi vianočné, ja som si začala pripravovať ingrediencie, z ktorých mal byť neskôr punč. Lepší, ako ten minuloročný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Len my dve, chlapi šli radšej do zimy. Uchmatla som si medovník, ešte tvrdý. Mama sa zasmiala, že nie, že ich pojeme, viac robiť nebude. Miešala som víno s rumom a rum s vínom, ako stará čarodejnica elixír. Rozšafne som prisypala zopár klinčekov, škoricu. Postupne sa vzniesol omamný opar, mama, skúsený degustátor, kázala prisladiť. Chrúmala som ďalší medovník a krájala ovocie. Jemne čľupkalo do punču a pomaly sa opíjalo.

Medovníky dopečené, túžili sa ozdobiť. Polevy nikde, ale ostala minuloročná a mama bola presvedčená, že tou nemôžme nič pokaziť. Naliali sme si punč i ovocia si dopriali a pustili sa do zdobenia. Mama a jej takmer dospelá dcéra, ktorá pred ňou nič neutají. A vlastne ani tajiť nechce. Každá sme chceli vravieť veľa a naraz. Popíjali sme sladký punč a zdobenie nám akosi nešlo. Kreatívne by sme aj boli, no zručnosť nám chýba. Naše medovníky boli teda ozdobené pomerne abstraktne. Minuloročná poleva sa neosvedčila, márne sme tú tubu stískali, poleva sa dolovala ťažko. Po dvadsiatich medovníkoch sme to vzdali a debatovali ďalej. To nám ide oveľa lepšie. Vyslovila som túžbu tie ozdobené zjesť, nech to nevyzerá blbo. Mohla som jeden.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec je polovica v čokoládovom šate a druhá polovica len tak, s orieškom v strede. " Veď Vianoce sú aj sviatkami skromnosti, tak máme skromné medovníky," tvrdím ja a mama sa teší, ako sme to fičúrsky vymysleli.

Barbara Školoutová

Barbara Školoutová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka, neschopná povzniesť sa nad ľudskú hlúposť. A veľmi rada cestujúca. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu